Як оформлювати первинку під час війни

Воєнний стан
6 травня 2022 року
|
1 хвилину Читати

Первинні документи не лише містять дані про госпоперацію для бухобліку. Під час війни бухоблікова первинка — основа податкового обліку. Проте через бойові дії чи окупацію первинні документи надходять від контрагентів із запізненням або неналежно оформленими. Розглянемо, як працювати з первинкою під час війни

user icon
Олена Озерова
керівник експертної групи Експертус Головбух, Київ

Первинні документи є основою бухгалтерського обліку, підставою для податкового обліку та розкриття інформації у фінансовій і податковій звітності.

Під час війни їх роль зростає, адже первинні бухгалтерські документи не лише підтверджують доходи/витрати для обчислення податку на прибуток, а й замінюють податкові та акцизні накладні. Як під час воєнних дій складати первинку, своєчасно її опрацьовувати і вести бухоблік — розповімо далі.

Первинка у мирний час

Первинний документ — це документ, що містить відомості про господарську операцію, тобто інформацію про зміни у структурі активів, зобов’язань та власного капіталу підприємства (ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV; далі — Закон про бухоблік).

Для потреб оподаткування платники ведуть облік доходів, витрат та інших показників, щоб визначати об’єкт оподаткування та/або податкові зобов’язання. Для цього слугують первинні документи, регістри бухобліку, фінзвітність та інш...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Open All Versions
Download materials
Page search