Результати інвентаризації в обліку: пам’ятка для бухгалтера

Бухоблік
30 жовтня 2023 року
|
1 хвилину Читати

Останній етап інвентаризації активів і зобов’язань — відобразити її результати в обліку та звітності. Пояснимо, як облікувати нестачі, лишки та пересортицю і як розбіжності вплинуть на оподаткування

user icon
Олена Озерова
керівник експертної групи Експертус Головбух, Київ

Після завершення інвентаризації оформлені й підписані інвентаризаційні описи (акти) потрапляють до бухгалтерії (п. 19 розд. ІІ Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879; далі — Положення № 879). Бухгалтерія зіставить дані про фактичну наявність активів і зобов’язань із даними бухобліку.

Якими документами оформити

Ідеально, коли інвентаризаційні та облікові дані збігаються. Гірше, коли виявите розбіжності. Зафіксуйте їх у звіряльних відомостях (п. 20 розд. ІІ Положення № 879).

Порада

Покажіть у звіряльних відомостях

розбіжності між інвентаризаційними (фактичними) та обліковими даними

Щоб задокументувати розбіжності, оберіть один із варіантів:

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Open All Versions
Download materials
Page search